En liten del av karnevalståget

Jag vet. Dålig uppdatering... 

Hur som helst, här är några bilder från karnevalståget förra helgen här i Bjärnum. Men ärligt talat, utan att höra dialogerna mellan personerna på de olika vagnarna så försvinner det roliga... En del musikuppträde, sketcher och porträttering av aktuella nyhetshändelser (tolkade på ett komiskt sätt) består karnevalståget av.

Bilder från förra årets karnevalståg hittar ni här. Ärligt talat är de bilderna bättre. Fotade med 35mm då vilket fungerade bättre. 

Jag fotade med mitt 70-200, vilket inte var optimalt. Skulle nog faktiskt föredragit ett något sämre objektiv med större omfång (18-200) för att kunna få med hela vagnarna när de rullade förbi, men ändå kunna zooma in lite närmre när det behövdes.


Håkan Juholt

En del gamla bilar körde med i tåget mellan "ordinarie" vagnar.

Två bönder som klagade på att Verumsvägen liknade en "päreåker" (den vägen är i väldigt dåligt skick och den är väldigt guppig att köra på!)

Boende på äldreboende klagar på att de inte får något kaffe

Kungen sprang runt och jagade flickor...

...men försökte övertyga Silvia att "det är inte som det ser ut".

Tågkonduktör som slängde av 11-åringar från (karnevals)tåget.

Sång och dans

Fotbollssuportrar går runt och slänger knallskott

Min bror på äldreboendet Nybo har det fattigt och tråkigt medan kompisen på Kumla har det hur gött som helst.

Eh... Pridefestivalen?

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha! Vafan e ni för folk som bor där egentligen? Kanske är tur att jag inte började i bjärnum ;)Sånt smittar nog..

2011-09-07 @ 19:44:58
URL: http://fridatollesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0