När det inte går som man vill

Idag försökte jag mig på att ta en bild med kort skärpedjup med samma teknik som i bilden i detta inlägget här, alltså att fota med min 85mm på bländare 1.8 och göra en "panorama" typ fast åt båda hållen så att säga, och sätta ihop till en bild som då får skärpedjupet från en 85mm f/1.8 men bildvinkeln från ett vidvinkligare objektiv. Men Photoshop ville inte stitcha ihop alla bilder som det var tänkt så det blev inget med det... tråkigt när det inte går, men efter att ha tittat på bilderna så förstår jag att Photoshop inte ville sätta ihop dom - flera av bilderna innehöll ingenting i fokus, och då blir det svårt att räkna ut hur bilderna ska sitta ihop!

Istället får ni en vanlig liten blomma! Inte lika spännande precis, men bättre än inget.

Fint väder var det iaf hela dagen idag, och det ska bli fint resten av veckan också verkar det som just nu åtminstone. På fredag är det hemmamatch för A-laget igen så då blir det kanske ett nytt försök till fotbollsfoto. Ska se om jag kan testa en annan "taktik" för att få några bättre bilder. Lite fler bilder på publik, spelarna på bänken, detaljbilder osv. Helt enkelt lite mer än bara spelbilder. Från förra matchen är den första bilden med motljuset min favorit, en lite annorlunda fotbollsbild!

Blomma

Kommentarer
Postat av: PHOTONERDEN

Kolla in fototävlingen i min blogg om du är sugen på att vinna ett grymt pris!

2010-06-04 @ 11:51:56
URL: http://photonerden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0