Teknikens Dag i Bjärnum

Idag var det "Teknikens Dag" i Bjärnum och som vanligt fanns det en massa fina gamla bilar, motorcyklar, traktorer och andra maskiner att titta på!

Temperaturen låg på 26-28 grader i skuggan, så det var lite väl varmt för att det skulle vara skönt att gå runt där. Men oj oj oj vad mycket folk där var! Hela parkeringen och vägen till parkeringen var full när jag och pappa kom dit lite efter klockan ett. Vi fick parkera inne i Folkets park som ligger precis brevid. 

Att det var så mycket folk gjorde det såklart också svårt att få bilder på bilarna utan alltför mycket människor ivägen...

Det blev många bilder, och det kommer att komma två inlägg till efter detta. Ett inlägg med lite fler bilar (framförallt en väldigt häftig gammal ambulans!) och ett inlägg med bilder från museet. Bjärnum har nämligen ett väldigt fint och ovanligt stort museum (för att vara en så pass liten by)! 

Objektiven jag använde var Samyang 14mm f/2.8 och Canon 35mm f/2.0. Ni ser nog vilka bilder som är fotade med vilket objektiv. Kameran var såklart min 5D. 


Kommentarer
Postat av: anjelica

riktigt tuffa bilar ju! fina bilder har du tagit också :)

Svar: Ja där var många fina bilar! Även om de flesta är samma som förra året. Tack!
Sebastian Skarp

2012-08-20 @ 23:46:44
URL: http://anjelicca.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0