Bjärnums museum

På samma ställe som jag fotade bilarna som syns i de två senaste inläggen ligger Bjärnums museum, och inträdet dit ingick i priset, så jag fotade lite inne i de olika museebyggnaderna också.

Skyltar och affischer fanns det gott om. "Elektriskt ljus i Bjärnum. Intresserade härför torde möta å Sparbankslokalen i Bjärnum, fredagen den 7 Februari 1913 kl. 7 e m."

Stenyxa hittad i Slättaröd (där jag bor).

Montrar och pappas rygg.

Tandborste. Inte helt fräsch.

Laptop! Eller nåt liknande.

Fotbollsskor.

I källaren stod denna udda moped. En Mustad Folkscooter 111. Enligt vad jag kunnat läsa mig till på internet så var det två norrmän som bodde i Göteborg som byggde den. 

Lite film och några gamla kameror fanns i en monter. Också den i källaren. 

Philips TV. Lite skillnad mot dagens enorma HD-apparater. 

Träfigurer av Alte Nilsson. Ingen aning om hur många där var, men de som syns här är bara en liten del av samligen. 

Yäääy, FEST! "Ur programmet må anföras: Ungomsföredrag av pred. John Erlandsson. Körsång. Uppläsning av smärre berättelser. Kaffeservering m. m. Avslutning med predikan av N. P. Olsson." Visst låter det som en jättespännande fest!? Detta var på den tiden Bjärnum stavades Bjernum. 

Ännu en fin skrivmaskin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0