När man bara tar sju bilder

När man bara tar sju bilder blir det inte mycket att visa upp på bloggen. De två översta är två av de sju jag tog när jag gick runt i Malmö idag. 

Den nedersta är fotad på ScandinavianPhoto med en 5d Mark III + 35mm f/1.4 L USM på iso 12800. I denna lilla storleken (750px bred) och till och med lite större storlek (1024px bred) ser man inget brus alls. Kunde i princip lika gärna varit fotad på iso 100. Åtminstone nästan. Jag vill ha. 

Men nej, jag vet, det är inte kameran som gör bilderna, men ändåååå. Den känns mycket bättre än 5D'n när det gäller byggkvalitet och givetvis även bildkvalitet. Med snabb och säker autofokus och 6 fps så är det en grym allround-kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0