5D

Igår köpte jag en begagnad Canon 5D. Originalet alltså, inte mark II eller III. Tog några bilder i Lund, men det blev inte så många. Var lite trött eftersom jag varit på praktiken på förmiddagen. Dessutom blåste det kallt.

Jag kände lite snabbt på en 5D mark III på Mattssonsfoto också igår. Jag vill ha! Haha. Den känns klart bättre än 5D'n. Den ÄR klart bättre också såklart. Hade man bara tjänat några kronor på att ta lite fotouppdrag då och då så hade det ju inte varit en omöjlighet. Nåja, kanske när 5D mark IV kommer och mark III'orna blir billigare...

De tre första bilderna är tagna med mitt nya Samyang 14mm som ni säkert kan se. Sista bilden är tagen med mitt 35mm f/2. 


Kommentarer
Postat av: rebecca

fett

2012-04-06 @ 18:16:09
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: Ingrid

Otroligt snyggt med samyanget! Älskar just det stuket. Schyst hörru! :)

2012-04-06 @ 22:45:39
URL: http://ingy.blogg.se/
Postat av: Maggy

På tredje bilden är skolan jag har sökt till (eller ja, mitt tredjehandsval, haha..)! Har inte du någon bild på mig som du tog igår eller så? :D

2012-04-06 @ 23:26:29
URL: http://maaggy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0