Försök till "kort-skärpedjup-panorama"

Ja, här har jag alltså försökt att sätta ihop en "panorama" där poängen är att få till ett kort skärpedjup i en vidvinkelbild. Bilden består av 43 bilder som är fotade med Canon EOS 1D + ef 85mm f/1.8 på bländare 1.8. Detta gör att man får samma skärpedjup som med en 85mm f/1.8, men med en mycket större bildvinkel.

Tyvärr framgår inte effekten särskilt bra på denna bilden (ju mindre man gör en bild, desto skarpare verkar de delarna som är lite ur fokus vara).

Trots att min gamla 1D endast har ca 4 megapixlar så är den färdiga slutbilden hela 8655*8655 pixlar stor! Alltså nästan 75 megapixlar.

Överst ser ni alltså hela bilden, och nedan ett utsnitt från mitten av bilden i 100%. Längst ner är en gammal liknande bild fotad för ett par år sedan med min 300D + ef 85mm f/1.8. (Den bilden är smalare då den är anpassad till min gamla bloggbredd)

Skogen

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oj, 43 bilder! Hur fan orkar du sätta ihop alt? :O

Men slutresultatet blev fint!:)

2011-06-26 @ 23:30:22
URL: http://fotoavhanna.blogspot.com
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Grymt härlig bild!! Gillar effekten!



Svar: Då ska jag ta mig tid att skriva lite längre om mitt projektarbete :)

2011-06-30 @ 18:55:59
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0