Fler nyheter från Nikon inför Photokina

Nu är väl denna bloggen inte riktigt tänkt som en fotonyhetsblogg, det finns det betydligt bättre sidor som sköter, men eftersom jag inte har fotat så hemskt mycket det senaste, och kameror säkert är intressant för åtminstone en del av er som läser tänkte jag ändå nämna lite nyheter från Photokina, världens största (eller näst största?) fotomässa som börjar den 21a september i Köln, Tyskland.

Nikon har nu kommit med följande nyheter:
d7000
Nikon D7000 - En ny kamera från Nikon som lägger sig nånstans mellan D90 och D300s. 16 megapixlar, 1080p/24 full-HD filmning, 6fps seriebildstagning, nytt och förbättrat AF-system... för att bara nämna några saker. Läs mer på dpreview här.
nikon 35
Nikon AF-S 35mm f/1.4 G - En ny snabb 35mm helt enkelt, har varit en del rykten om detta under ganska lång tid, och nu har nikon uppdaterat sina f/1.4-objektiv, 24mm, 35mm, 50mm och 85mm.
nikon200
Nikon AF-S 200mm f/2.0 VR G - Ett grymt objektiv blir ännu grymmare. I princip samma objektiv som tidigare, fast med senaste generationens VR.
sb700
Nikon SB-700 - Ny blixt som ersätter SB-600 (tror jag, SB-600 finns fortfarande på nikons hemsida).

Kommentarer
Postat av: FOTOGRAF Anton

jättekul att få se nyheter! tack för ditt svar, kul att se! :)

2010-09-15 @ 12:01:45
URL: http://fotografanton.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ge mig den där kameran nu, :(

min kommer aldrih

2010-09-15 @ 12:09:44
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: Neha

Hade varit riktigt grymt att vara där!:D

2010-09-16 @ 11:34:25
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0