Lund/Malmö

AJ! Jag har grymt ont i mina fötter och i mitt vänstra lår just nu... Ganska många kilometer blev det idag, i både Lund och sedan Malmö. Har nog gått i alla fotobutiker och Applebutiker i både Lund och Malmö, haha. Testade lite olika objektiv och kameror i de olika affärerna. Testade också 27" iMac'arna och jag viiiiill ha!

Jag märker också att bilderna på bloggen borde vara större för att ni tydligare ska kunna se skärpa och oskärpa bättre. I en liten bild upplevs skärpedjupet mycket längre än i en större bild, alltså är det svårare att separera objekt i en liten bild. Givetvis ser man också små detaljer bättre i en större bild. Men jag vet inte hur jag ska göra... Att göra bilderna klickbara för att få upp en större version känns inte helt bra, för det är nog inte så många som skulle orka klicka på mer än någon enstaka bild då och då. Samtidigt vill jag inte göra bloggen för bred för att visas på små skärmar. Just nu är (de liggande) bilderna 650px breda (stående sätter jag höjden till 700px). En ökning med 100px skulle nog få plats om jag ökar bredden på bloggen lite, men det skulle inte tillföra sååå hemskt mycket i själva bilderna.

Någon som orkade läsa mitt svammel i förra stycket som har någon bra idé?

Ferrari

Torg

Torg

Torg

Torg

Fiat

Cykel

Kommentarer
Postat av: Gustav

I dagsläget räknar jag iaf med att folk har skärmar med minst 1000px på bredden. En blogg med inriktning mot foto, teknik och kompisar borde även ha läsare med minst 1200px på bredden. Skaffa Google Analytics (helt gratis) eller om blogg.se har ngt statistikverktyg och titta vilka upplösningar läsarkretsen håller sig med.

En ökning på 100px skulle göra bloggen 950px bred. Helt lugnt enligt mig alltså.



MVH

Gustav

- wannabe-webdesigner och nybliven läsare av din blogg

2010-06-28 @ 00:41:14
Postat av: Sebastian Skarp

Svar till Gustav:

Tackar så mycket för det svaret! Ja, en ökning på 100px skulle säkert gå fint. Får se hur mycket det gör för själva bilderna, men det lär ju bli lite bättre åtminstone :)

2010-06-28 @ 00:47:56
URL: http://fotoskarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0