Fler 1D-bilder!

Idag har vädret inte varit det bästa precis, så det var ju tur att jag har lite bilder kvar från igår att lägga upp här nu! 

Jag vet inte om det är något som ni märker, men jag tycker att bilderna tagna med 1D + 35mm f/2.0 blir bättre än de tagna med 550D + 35mm f/2.0! Visst, upplösning/färger osv är ju bättre med 550D, men jag föredrar den lite vidare bildvinkeln (önskar jag haft fullformatare dock! 1D är ju bara 1.3-crop) och jag tycker bokehn (bakgrundsoskärpan) ser bättre ut på den lite större sensorn (för att man får med lite mer av objektivets bildcirkel). Jag vet inte heller hur många som läser detta som förstår vad jag babblar om här, men men...


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag fattar som vanligt ingenting.. men fina bilder sebastian!

2011-05-16 @ 18:03:15
URL: http://fridatollesson.blogg.se/
Postat av: Lajke

Vad använde du för objektiv på första bilden? Fantastisk!

2011-05-19 @ 12:49:08
URL: http://www.lajke.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0