10 år

Idag är det tio år sedan jag fick min första systemkamera! När jag gick ut högstadiet så fick jag en Canon EOS 300D av mina föräldrar. Även om jag fotograferat något år redan, med en kompaktkamera, så var det med denna jag verkligen lärde mig att fotografera "ordentligt". 

Jag har fortfarande kvar kameran, så idag tog jag, dagen till ära, en liten runda i trädgården med den och fotade lite. 

Alla bilder utom de första två är alltså fotade med min gamla 300D idag. Dock använde jag inte det kassa Sigma 18-50mm objektivet som sitter på kameran på de två första bilderna (som också var ett av de två Sigma-zoomarna som jag fick med kameran från början) utan slängde på min fina Sigma 35mm f/1.4. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0