Varför är det aldrig lagom?

För varmt. För kallt. Men lagom då? Varför är det aldrig lagom varmt/kallt? 

Nu har jag äntligen blivit färdig att göra backup på en annan hårddisk då min gamla backupdisk var full, så nu har jag äntligen vågat formatera minneskorten i mina kameror... 

Eftersom jag har semester nu så borde jag ju gå ut och fota, men i denna värmen så är jag inte så jättesugen på att gå ut. En snabbrunda i trädgården fick det bli, eftersom jag ville ta lite testbilder med min Sigma DP2 i RAW+Jpeg-läge för att jämföra bildkvaliteten. Inte helt oväntat var RAW mycket bättre, men jpeg-filerna funkar hur bra som helst till publicering på nätet (även om bilderna i detta inlägget är från RAW-filerna). 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0