2011

Något fyrverkerifotande blev det inte vid midnatt då det regnade och blåste rejält ute. Det har varit plusgrader hela dagen, så en del snö har smält bort, men inte tillräckligt mycket. Eftersom det är en klar himmel lär det bli minusgrader inatt och då lär det bli väldigt halt på vägarna! Jaja, jag ska inte köra någonstans varken idag eller imorgon.

På måndag börjar skolan igen. Jag hade inte sagt nej till ytterligare en veckas ledighet, men det är åtminstone bara eftermiddagsföreläsningar, och bara måndag-onsdag, så det är inte sååå farligt ändå.

Två bilder från igår får avsluta detta inlägg:

Jag
Nypon

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vilka fina bilder du tar! :)

2011-01-01 @ 19:25:36
URL: http://jennyjanssons.se
Postat av: Karin

Ah. Jag förstår hur du tänker... :-)

Men det är fint med stilrena och enkla små texter också. Ibland behövs det lite variation, plus att, du vet, när man inte är så pigg på att fotografera (det kanske inte händer dig, men det händer absolut mig... ;-)) så är en text bättre än ingenting. Det tycker jag iallafall... :-)



Åh. Ja, det var likadant här!

Hård vind och nästan regn till och med...



Åh. Fish-eye är otroligt roligt!

Men det är nästan värdelöst att ta kort på människor med. Alla blir så konstiga och vägrar att bilderna läggs upp någonstans. Men jag älskar det då jag tar på vädret, landskap etc... Då är det fint! Jag köpte mitt för kanske två månader sedan, och jag använde det ganska mycket först, sen la jag undan det och tog fram det nu. Och nu har jag mera koll på skärpa osv och älskar det bara mer och mer! Du borde prova! :-)

2011-01-01 @ 20:55:27
URL: http://bergmankarin.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, ja lite kanske... Textinlägg är ju fint det också. Oftast. Om man skriver något som har betydelse. Om det så bara är för sig själv... :-)

Du ville fota, men inte här? Var är här?



Ah. Ja jo... Jag kan också förstå dem! Ja, precis. Hockeybilderna blev helt okej. Det blir alltid så härlig himmel. Hm... du får... se till att bli kompis med någon som har ett! (nu menar jag inte framför allt mig... det råkade bara låta som så!)



Åh. Jag såg precis en galet bra film.

2011-01-01 @ 23:27:16
URL: http://bergmankarin.blogg.se/
Postat av: Linda (foto)

sv: varsågod!



ja det var en kampanj på cyberphoto, så den låg nere på 499€, altså 4999 kr! nu är den uppe på 640 € igen..



jag hade tur kan man säga :)

2011-01-02 @ 10:11:05
URL: http://lindanathaliesjolund.blogspot.com
Postat av: Karin

Jag förstår vad du menar... Ut till nya breddgrader! Helst varmare ställen, om jag har något att säga.. :-) Fast visst, kalla ställen fungerar också. Det är fint med kallt.

Ah. Jag förstår också vad du menar med hemmablind.. och jag håller absolut med!



Haha, javisst! Fast det fish-eyet jag har är inte från Canon men det har såklart en canon fattning. :-)



Åh, ja. Du borde se den! Alla borde se den!

2011-01-02 @ 10:27:05
URL: http://bergmankarin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tusen tack! :)

2011-01-02 @ 11:58:21
URL: http://jennyjanssons.se
Postat av: A g n e s

vi skulle skicka upp sånahär "kinesiska lyktor" med det gick sådär i snön och blåsten.. De föll liksom isär..;)

2011-01-02 @ 12:23:43
URL: http://agnesem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0