Nytt objektiv: Samyang 14mm f/2.8

Idag fick jag paket på posten! Det innehöll detta Samyang 14mm f/2.8 som jag beställde förra veckan! Tyvärr har jag inte haft tid att testa det mer än 5-10 minuter i trädgården. Dessutom har jag ju inte någon fullformatskamera (än) så jag testade det på min 1D som iaf har en APS-H-sensor (1,3-crop) där objektivet motsvarar ungefär 18mm på fullformat. Med andra ord så är det ganska vidvinkligt redan där. Ska bli kul att fota med detta objektivet. Testbilderna tog jag mest för att se så att det verkar okej, och det verkar det som att det är.

Förövrigt så kan jag ju passa på att berätta att jag har påbörjat min praktik nu. Igår var första dagen på IT-avdelningen på BRIO i Malmö. Det innebär såklart att jag inte har så värst mycket fritid under veckorna. Klockan ringer 05.40 och jag är hemma igen ca 18.00, och då ska jag äta osv. Det är nog nu man kommer börja uppskatta helgerna betydligt mer än jag gjort tidigare, haha!

Bild på objektivet, fotat med iPhonen


Vid närgränsen (28cm) på bländare 2.8. Riktigt skarpt i mitten även på 2.8. 

Bländare 8

Vid närgränsen på bländare 2.8 igen. 


Bländare 11. Handtaget är mindre än en decimeter från frontlinsen på objektivet. Iso 1600. Brusreducerad...

Kommentarer
Postat av: Kalle

Schysst kamera :)

2012-04-05 @ 11:25:20
URL: http://kallegoeswriting.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0