Åska och VM

Igår var det VM-final mellan Spanien och Holland! Spanien vann, precis som jag hoppats! Tyvärr så började det åska mitt i matchen, så andra halvlek fick vi titta på en gammal tv på ovanvåningen eftersom vi alltid drar ut alla sladdar till TV, datorer, telefoner osc. när det åskar.

Bilden nedan är tagen med kit-objektivet på 18mm, handhållet i ca 4 sekunder på iso 100. Bilden var väldigt underexponerad så jag har fått ljusa upp den rejält, därav bruset.

Jag filmade lite också, men eftersom det var mitt i matchen så blev det inte så mycket filmande tyvärr. Annars var det bra väder för att filma blixtar, för de kom ganska tätt.

Något övrigt fotande har det inte blivit, det är för varmt! Inatt fick jag sova på soffan på nedanvåningen eftersom det var sjukt varmt och dålig luft på ovanvåningen. I förrgår var det 34 grader i skuggan! Igår 33,4 grader. Idag är det lite svalare runt 28-29, men det är ändå sjukt varmt. Man orkar ju inte göra någonting alls i denhär värmen...

Blixt


Kommentarer
Postat av: Claran

Riktigt fränt att filma åskan!! Blir en helt annan grej med ljusspelet än med foton! :D

2010-07-13 @ 00:09:05
URL: http://[email protected]
Postat av: MICHAELA D

Svar: Ja, det hade ju vart sjukt nice! Du måste hojta om du ser mig (jag har en tendens till att missa... hehe). Vad jag gjorde i Stockholm blir en fråga som får ett senare svar....;)

2010-07-13 @ 00:20:43
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: michaela - FOTOBLOGG

Nemen tack så mycket :))



Det åskade som fan här igår kväll, skulle så ha velat fota blixtar men kom adrlig mig för att göra det :( du lyckades verkligen! :)

2010-07-14 @ 21:01:04
URL: http://michaelaf.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag fick också bilder av blixten :D

2010-07-20 @ 16:25:22
Postat av: Merete

Så stilig at du fikk filma det ! :'D



Jeg fikk også tatt bilde av lynet. Var i Strömstad ute med båten. Ulykke O_O



http://mhpictures.deviantart.com/art/The-Thunder-And-The-Lightning-171921832?q=&qo= - Her er bildet av lynet hvertfall. Heldig med bildet :'D

2010-07-21 @ 15:01:57
URL: http://dvergii.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0