Nytt objektiv!

Idag var sista dagen på utbildningen inom butikssälj. Igår var sista praktikdagen på Scandinavian Photo i Malmö. Det känns lite tråkigt att det redan är slut...

Meeen, jag köpte med mig ett nytt objektiv idag åtminstone! Sigmas nya fina 35mm f/1,4. Egentligen var jag sugen på att köpa en Fuji X100S, men det blev tyvärr för dyrt. Jag funderar på att försöka skriva en liten recension av objektivet och att ta jämförelsebilder med mitt gamla Canon 35mm f/2 (som förövrigt var det första objektivet, utöver sigma-zoomarna som ingick i kittet, jag köpte till min gamla 300D för ganska många år sedan). Det objektivet kommer jag med största sannolikhet att sälja inom en snar framtid. Den enda fördelen med min gamla 35a är ju att det är mycket mindre och lättare. 

Eftersom det blåste svinkallt så har jag än så länge bara tagit några snabba testbilder i trädgården med det nya objektivet, så jag har inte så mycket att visa upp än. Men det kommer mera framöver! Förhoppningsvis blir det snart lite bättre (varmare) väder också!

Tre småtråkiga bilder fotade med objektivet. Som ni ser på den översta bilden (som är fotad med min iPhone 5) är objektivet ganska stort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0