Motljus, starta eget och Appleintervju!

Blåbärsris i motljus. Ja, det var väl inte så mycket mer att säga om bilden...

På måndag ska jag börja en "starta eget-kurs" i Kristianstad. Nog för att det finns för många fotografer här i landet redan, men en till lär väl inte skada? Jag hade inte direkt tänkt att foto är något jag ska leva på, men det hade varit kul att kunna ta några uppdrag då och då. Det hade varit skönt om mitt fotointresse åtminstone kunde betalas av fotojobb, alltså att om jag vill köpa en ny kamera så ska den kameran kunna tjäna in sin kostnad genom fotojobb. 

På fredag ska jag till Malmö för en så kallad "rekryteringsträff" med Apple på förmiddagen. Jag skickade in mitt CV, blev uppringd och telefonintervjuad och ska alltså på denna rekryteringsträff på fredag. Apple ska nämligen öppna en ny butik i Helsingborg. Vi får se hur det går, men jag har inte alltför stora förhoppningar, det är ganska många som ska till rekryteringsträffen så chansen att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen är nog inte så stor, men man kan ju alltid hoppas. 


Kommentarer
Postat av: Alexia

Hej!
Jag har en liten fråga... Vad skulle du rekommendera för kamera till en s.k nybörjare som älskar att fota allt från djur och natur och människor? Ja i stort sett allt. Jag önskar mig nämligen en kamera när jag fyller år i juli :)
Tack på förhand. Vill bara nämna att du tar otroligt fina bilder! :)

Svar: Tack! Det finns massor av kameror att välja mellan idag, och de flesta är säkert jättebra till en nybörjare. Om det inte är över budget så hade jag kikat på Canon 650D / 700D eller Nikon D5200 i första hand. Annars finns ju t.ex. de lite billigare Canon 100D och Nikon D3200. Men oavsett om man väljer Canon, Nikon, Sony, Pentax osv. så är det bra kameror som alla har sina fördelar och nackdelar. Som nybörjare duger de flesta av dagens kameror utmärkt.
Sebastian Skarp

2013-04-21 @ 13:04:36
URL: http://alexias.blogg.se
Postat av: Fanny Walhed

Fint! :)

2013-04-21 @ 16:33:07
URL: http://komigenfanny.blogg.se/
Postat av: Lotta

Grymt bra och fin bild! :)

2013-04-22 @ 10:25:02
URL: http://lottaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0