Tryckeriet del 2

Här kommer ytterligare lite detaljbilder från tryckeriet. Det är, trots en hel del lysrör i taket, ganska mörkt där inne och jag fick hålla mig på iso 800-6400 beroende på vilket objektiv jag använde (tog några med mitt 70-200 f/4 L där iso 6400 behövdes).

Jag fotade i RAW+jpeg (normalt sett fotar jag bara i RAW, men fotade jpeg samtidigt för att pappa skulle kunna kolla igenom bilderna snabbt och lätt och välja ut vilka bilder som ska vara med i kalendern). Jag testade att jämföra några bilder på höga iso, och RAW-filerna ser väldigt mycket bättre ut! Jag tror jag ska göra ett inlägg där jag gör en jämförelse mellan RAW och Jpeg, både på låga och höga iso. Funderar även på att göra en jämförelse mellan min 550D och min gamla 1D för att se hur stor skillnaden i bildkvalité är (även där på både låga och höga iso).

Tryckeri
Tryckeri
Tryckeri
Tryckeri
Tryckeri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0