Imorgon...

Imorgon hade jag minsann tänkt ta med kameran till skolan eftersom jag slutar klockan 12, så kanske jag kan ta några bilder! Det behövs verkligen... Jag klagar själv hela tiden på att jag inte uppdaterar bloggen (eftersom jag inte fotar) men saken har som ni inte märkt blivit bättre än, men det kommer att bli bättre, åtminstone när våren närmar sig och det blir ljusare och varmare ute! 

För övrigt så vill jag ha denna kamera:

x100

En Fujifilm Finepix X100. En kamera med aps-c sensor (alltså lika stor som de flesta enklare systemkamerorna, tex min Canon 550D), fast 23mm f/2.0 objektiv (motsvarande 35mm på en fullformatssensor) och manuella kontroller: Slutartidsratt (den högra på bilden) och bländarring på objektivet. Den har också en hybridsökare, alltså både optisk och digital sökare i ett. 

Jag skulle verkligen vilja ha en sådan kamera, med manuella kontroller (det jag möjligtvis saknar är ett bra sätt att fokusera manuellt, tex en mätsökare á la Leica M) och en bra sökare! Givetvis skulle jag helst ha en riktig digital mätsökarkamera, Leica M9, men dom kostar ju så förbaskat mycket! X100 kommer inte direkt att bli billig heller, 1000-1200 USD pratas det om, men det är ju ändå klart billigare än de 7000 USD som en M9 kostar. X100 väntas komma ut i mars/april.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag vill ha en analog kamera nu nu nu!

2011-01-12 @ 10:26:29
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0