Min fotoväska

Här kommer ett litet inlägg om min fotoryggsäck. Det är en Tamrac Adventure 7. Jag köpte den på B&H Photo samtidigt som jag köpte mitt 85mm-objektiv har jag för mig. Det var några år sedan...2006 kanske. Den är uppdelad i två delar, en undre del som är kameradelen där man får plats med en kamera och 4 mindre objektiv ungefär, samt den övre delen som är till för övriga saker man kan tänkas vilja ha med sig (mini-paraply, tjock tröja osv). Man öppnar väskan längs mitten och "fäller bak" överdelen som kanske syns på andra bilden.

Väska
Längst ner på framsidan så finns det ett litet fack för batterier, minneskort, filter osv. (Dragkedjorna nere till vänster i bilden)

Väska
Tre objektiv ligger i väskan här: Till vänster, Canon 85mm f/1.8. Uppe till höger, Nikon 55mm f/3.5. Nere till höger, Canon 35mm f/2. Inte i väskan: Ef-s 18-55 f/3.5-5.6 eftersom det satt på kameran jag fotade med.

Väska
Eftersom jag använde min 550D till att ta bilden så fick min 300D hoppa in som "modell" här. Såhär ligger alltså kameran, och man kan då ha ett objektiv monterat på kameran. Det går även bra (även om det är lite tajt) att få ner en 1D med objektivet monterat istället för lilla 550D/300D, men alltså inte samtidigt.

Väska
I det övre facket brukar jag ha mitt 70-200 eftersom det inte får plats där nere i kameradelen av väskan. Dock brukar jag ha objektivet liggandes i förvaringspåsen som följde med objektivet för att det inte ska bli repigt eftersom det ligger löst.

70-200
Ef 70-200 f/4.0 L USM - Trevligt objektiv som jag inte har använt så mycket nu i vinter.

85
Ef 85mm f/1.8 USM - Ser ganska dammigt ut... blixtarna gör verkligen att minsta lilla dammkorn syns!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Sjukt praktisk väska. Jag vill också ha något liknande , men när (om) jag börjar fotogrfera mycket igen ska jag skaffa en National Geographic, tycker den är så sjukt snygg kär



Jag visste faktiskt inte ens att det var det 70-200 vi har, jag har fått för mig att det var ett annat. :) Riktigt underbart objektiv det där ju! :)

2011-02-06 @ 23:17:38
URL: http://corneliathulin.blogg.se/
Postat av: lovisa /foto

sån väska har jag också! eller det är min storebrors, men jag ser den som min heheheh.... asbra!

2011-02-07 @ 17:58:29
URL: http://lefoto.blogg.se/
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Svar: Ja, verkligen :P Tack :))

2011-02-08 @ 13:54:50
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0