Malmö och sena tåg

Idag har jag varit i Malmö. Blev att göra ungefär samma saker som förra gången jag var där, nämligen fota, kolla fotobutiker och kolla applebutiker. Skönt att gå själv åtminstone så att man slipper klädbutiker och sånt tråkigt! Det tråkiga är ju bara att jag inte kan köpa något av allt som finns i butikerna! Testade bland annat Canon 1D mkIV + 16-35 2.8, och Sonys nya NEX-5 med 16mm. Sonyn har fått en del kritik för ett komplicerat menysystem och optik som inte riktigt presterar så bra som väntat, men det kändes väldigt bra i handen och jäklar va liten den är! Fattar inte hur de lyckats få in en aps-c sensor i den!

När jag skulle hem så var tåget såklart försenat. Först med 5 minuter = ingen fara. Sedan 7 minuter = jag hinner bussen med 4 minuters marginal. Sedan 11 minuter = tåget kommer in samtidigt som bussen går... I slutändan så var tåget ca 19 minuter sent innan det kom iväg från Malmö C, och ytterligare några minuter sent innan det väl kom till Hässleholm. Som tur var så var mamma på väg hem från mormor så hon körde inom stationen och hämtade mig. Hon kom dit mer eller mindre samtidigt som tåget rullade in på stationen! Skönt att slippa vänta nästan en timme på bussen!

Här är lite bilder! Fler kommer senare.

Polis


Staty


Musik


Kantareller

Glass

Kommentarer
Postat av: OTTILIA

Jag gillar din blogg, bra bilder och roligt att själv få ny bildinspiration. Hör av dig om du har vägarna förbi Halmstad så kan vi fota ihop! :D

2010-07-28 @ 21:42:47
URL: http://lindellottilia.blogg.se/
Postat av: ☆ m a l i n .

Kul att se bilder från ens egen hemstad, speciellt att du hittat motiv som är så vardagliga för mig att jag inte ens tänker på dem. Snyggt!

2010-07-29 @ 19:19:16
URL: http://carlssonmalin.blogg.se/
Postat av: Michaela - FOTOBLOGG

glassen ser ju bara fllr god ut :D

2010-07-30 @ 14:32:39
URL: http://michaelaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0