Åhus beachhandboll

Idag har jag varit i Åhus och bränt mig i ansiktet i solskenet, och ja just det, fotat beachhandboll! Hoppas den värsta brännan försvinner snart, för det ser inte roligt ut just nu, haha.

Eftersom jag ju som ni säkert vet så ska jag ju testa kameran jag fick från Smartson (Canon 550D) under en månad, och just idag är det exakt en månad sedan kameran kom med posten. Jag testade att fota lite med den i Åhus, men kunde ganska snabbt konstatera att min 9 år gamla 1D spöar skiten ur den när det gäller action. Autofokusen hängde inte med särskilt bra, och seriebildstagningen är ett skämt i jämförelse. Det blev dock en del "icke-action" bilder med den idag.

Jag träffade Michaela Dahlström ungefär 20 minuter efter jag kommit dit, och det var väldigt roligt att träffa henne på riktigt. Jag läser hennes blogg varje dag och hon var lika snäll och trevlig i verkligheten som på nätet! Hon var där eftersom hennes syster spelade.

Jag har bara redigerat några få bilder änsålänge, så det dyker upp fler bilder imorgon! Håll utkik!

Michaelas syster Nathalie skjuter och gör mål

Handboll


Michaela med sin Nikon d300s och sin kompis Olivia. Ursäkta den dåliga kompositionen... jag siktade på Michaela :P

Michaela


Random bild från random lag... haha

Handboll


Bjärnum F96 (blå/vit)

Handboll


En bild till på Michaela efter vi sagt hejdå - Fotoduell!

Michaela


Kommentarer
Postat av: Fotograf Jenny Eriksson

SVAR: Ja jag gillar den bilden mkt också :) man kan se hur mycket som helst i sån bild, :)

2010-07-19 @ 11:18:13
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Härligt att jag "nådde" upp till mig själv i jämförelse med bloggen, eller hur man ska säga. Haha! =) Mycket trevligt att träffas!



Snygga bilder du fick förresten :D Testade att använda mitt 70-200mm sedan, men jag kom alldeles för nära då.. Segt! Tamron hängde verkligen inte med, blev inte många bilder som fick 100% skärpa. Men men, vad ska man göra?.. ;)

2010-07-19 @ 21:53:29
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0