Hårddiskkrångel

Ja bloggandet har inte varit det bästa på sistone, och i förrgår så slutade min externa hårddisk där jag lagrar alla mina bilder att fungera! Som tur är så har jag backup på allt, så inga bilder bör blivit förlorade åtminstone. Däremot är det lite konstigt, för hårddisken är bara 4 månader gammal! Jag har kontaktat butiken där jag köpte disken om att jag vill lämna tillbaka den/få en ny (på garanti), men det är ju helg så jag har inte fått något svar än. 

Jag kan ju givetvis fortfarande fota och lägga upp bilder under tiden, bara att lagra bilderna på den interna hårddisken i datorn istället, och göra backup manuellt istället tills dess att jag får en ny hårddisk. Däremot är jag inte på något vidare fotohumör, det snöar och snöar och snöar ute och det är grått och tråkigt hela tiden... Var länge sen solen tittade fram. 

Vill bara uppmana alla som läser min blogg att ta backup på alla era bilder! Skaffa en extern hårddisk och lägg över alla bilder där! Hårddiskar kraschar förr eller senare, och om era bilder försvinner är det inte mycket man kan göra (det kan gå att återskapa data från kraschade hårddiskar, men om man behöver lämna in hårddisken för att få det gjort kan det kosta väldigt mycket!).

Gammal bild, mest för att det inte ska bli ett bildlöst inlägg (fick plocka från de jag redan lagt upp på bloggen eftersom jag ju inte kommer åt hårddisken med bilderna på). Visst längtar man lite till sommaren nu? Vitt och grått börjar bli lite tråkigt, jag vill har färg!

Ros

Kommentarer
Postat av: fotograf ottilia lindell

Åhhhh. Man är ju så medveten om att sådant händer, men man blir ju lika förbannad varje gång det händer. Jag bara väntar på att min laptop ska krascha, den börjar få några år på nacken nu ;)



Och någon inspiration till att fotografera har man typ inte när det är snö ute får jag hålla med om! Så nedrans seeeeegt. Man fryser ju halvt ihjäl om fingrarna bara efter fem minuter.



Svar: Tack! Det är faktiskt en av mina favoriter också. Dennis är grym framför kameran helt enkelt. :)

2010-12-19 @ 16:43:25
URL: http://lindellottilia.se
Postat av: D A H L È N

sv: oh, tack så mycket! va roligt att du gillade den! :)

2010-12-19 @ 22:50:03
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: Linda (foto)

sv: ja, klart det är så :)

2010-12-20 @ 10:45:56
URL: http://lindanathaliesjolund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0