Skogen

Jag och mamma var ute och gick en runda i skogen idag, och jag tog såklart med kameran eftersom jag verkligen Måste fotar mer mer mer! Tyvärr var där en del mygg, så jag ville inte stå still så länge när jag skulle fota, men det blev en del ok bilder ändå. Tror jag klarade mig undan med endast ett myggbett faktiskt.

Måste också snart åka iväg och fota nånstans igen, mitt sommarkort från Skånetrafiken varar ju bara till den 15e augusti, så det gäller ju att passa på medan man fortfarande kan åka gratis!

Fler bilder kommer senare ikväll.

Hallon
Mamma plockade några hallon i skogen! Gott!

Blomma


Träd


Skogen

Skylt



Kommentarer
Postat av: Fotograf Ottilia

Svar: Först och främst - första bilden - underbar. Eller alltså. Enkel. Men jag gillar den.



Jo, det är ju det, man måste ju ha någon att fota. Jag tycker det är svårt att fota landskap för man får så sällan till den där perfekta bilden. Alla mina landskapsbilder blir mer liksom... bara en bild av vilket landskap som helst känns det som. Och som du säger så är det lättare att förmedla en känsla med människor i bilden. Och man kan leka mer med en modell än ett landskap. :D



Nej, i Foto A-kursen så är det ju verkligen bara att plugga in kamerans inställningar. Vi kom liksom inte igång ordentligt med fotograferandet förrän B-kursen. Och C-kursen var väldigt fri, så den var nästan roligast ;)



Oh! Tack för kritiken! Får man inte kritik så kan man ju inte bli bättre, så jag har faktiskt inte något emot kritik.

Det roliga med din kritik är att jag fick motsatta kritik från min fotolärare under fotokurserna. han satt alltid och la på ännu mer skärpa på mina bilder efteråt, haha. Så jag kanske kommit in i något "nu-jäklar-ska-han-inte-få-klaga-på-skärpan-läge". ;) Nej, men jag ska helt klart tänka på det nästa gång, tack! :)

2010-08-04 @ 21:02:53
URL: http://lindellottilia.blogg.se/
Postat av: Neha

Fina bilder:D

Hallon är så gott:D

2010-08-05 @ 19:57:56
Postat av: Hannah

Första bilden är så himla fin!

2010-08-08 @ 11:10:26
URL: http://www.hannahjohansson.com
Postat av: IDA

Vilka härliga bilder du tar! :)

2010-08-09 @ 16:44:15
URL: http://idawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0