300D bytes/säljes kanske?

Jag har sedan en dryg månad tillbaka 3st digitala systemkameror och det är nog en för mycket har jag kommit fram till! En gammal 300D är ju i och för sig inte värd särskilt mycket pengar idag, men den lär ju inte öka i värde genom att stå på hyllan och samla damm. Åtminstone inte än iaf, om 20 år kanske den är värd liiiite mer, hehe.

Jag har ju min 550D jag fick från Smartson, och min 1D jag köpte på Mattssons foto i höstas, och det räcker, när det gäller digitala systemkameror åtminstone.

Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska göra med 300D'n nu. Kanske byta den mot något jag har mer nytta av? Sälja den? Någon som är intresserad? Canon Eos 300D + Sigma 18-50 f/3,5-5,6. Den är lite sliten och har hängt med i många år (sedan sommaren 2004).

För att prata om något annat... Jag har nyss beställt två stycken 1TB externa hårddiskar, så när de har kommit så har jag äntligen gott om plats för mina bilder! Dessa diskar ska endast vara till mina bilder och filmer, ingenting annat. Den ena till lagring och den andra backup!

Pratade ju om att åka till Helsingør och fota någon gång, och det blir antagligen imorgon! Vädret ser ut att skulla bli okej. Först ska jag klippa mig klockan 11, sen blir det tåg till Helsingborg och sedan båten över till Danmark. Jag vet egentligen inte vad jag ska fota där, men det kan ju vara roligt med lite omväxling. Har inte varit där på många år! Så förhoppningsvis så blir det lite nya bilder imorgon!

300D

Kommentarer
Postat av: Michaela - FOTOBLOGG

Jaa på så sätt! Men jag gillar inte heller att vara med på videor, men endå tog jag mig i kragen och tänkte på mina läsare :D haha! (fördelen med att om du gjort det en gång vågar du göra det igen) :>



så ut ur skåpet och fram med videon hihhi :D



2010-08-12 @ 10:28:38
URL: http://michaelaf.blogg.se/
Postat av: Ottilia - FOTO

Svar: Oh! Helsingör låter supermysigt. Kan verkligen tänka mig att det är roligt att lulla runt där med en kamera. Ser framemot att få ta del av bilderna här på bloggen sen. :)



Jo, något nytt lär man ju säkert sig, jag lärde mig mycket på fotokurserna. :) Dock inte hur man framkallar bilder i mörkerrum, tror dock de skulle börja med det detta året, så jag missade tyvärr också det. :<



Ja, det var faktiskt väldigt häftigt, måste verkligen testa på det igen. Och ja, stativ är ingen höjdare att ta med sig. Mitt är väldigt dåligt använt faktiskt (av samma anledning som du angav - stort, tungt och inte roligt att bära), men vid vissa tillfällen är jag ändå väldigt glad att jag åtminstone har ett, även om det mest samlar damm... :D

2010-08-12 @ 15:13:59
URL: http://lindellottilia.blogg.se/
Postat av: Ella ^^

i så fall, ungefär hur mycket vill du ha för den? :)

2010-08-17 @ 17:05:40
URL: http://ellahahn.blogg.se/
Postat av: sophia

jag är intresserad av att köpa kameran hur mycket vill du ha för den? :)

2010-10-03 @ 10:25:45
URL: http://sophiaortengren.blogg.se/
Postat av: sophia

jag är intresserad av att köpa kameran hur mycket vill du ha för den? :)

2010-10-03 @ 10:26:16
URL: http://sophiaortengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin


Välkommen till min fotoblogg. Jag heter Sebastian Skarp, är 27 år och bor i Åstorp, men är från Bjärnum. Jag jobbar på Apple Store på Väla utanför Helsingborg. Uppdateringen här är inte alltid den bästa, men när jag känner att jag har några nya bilder att dela med mig av så dyker de upp här.
RSS 2.0